"מבטיח שמספר החרדים בעיר יגדל, אף אחד לא יאמר 'יודנריין' לחרדים"

אבי יעקב 18 Comment on "מבטיח שמספר החרדים בעיר יגדל, אף אחד לא יאמר 'יודנריין' לחרדים"

בן חמו: אני לא נלחם בדת או בחרדים. נפגשתי עם כל רבני העיר • פלוסקוב: צריך להתנהג אחרת עם החרדים ולעבוד איתם ביחד • אסף זוהר: בן חמו נבחר על כנפי שנאת חרדים טהורה שלא היתה בישראל • גשייד: מעולם לא צעקנו 'שבת' לחילונים

20:19
30.04.24
מוטי הלפרין No Comments on נתניהו במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מפקירה את הזירה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסערה סביב חילול בית הכנסת בערד לא שוככת ושר הבריאות יעקב ליצמן שמוביל את המערכה אומר במהדורה המרכזית לבצלאל קאהן כי "המפכ"ל הבטיח לי לשלוח שוטרים לאבטח את בית הכנסת שלנו בערד. אני יכול להבטיח שמספר החרדים בעיר יגדל. אף אחד לא יאמר 'יודנריין' לחרדים".

לעומתו ראש העירייה ניסן בן חמו אמר במהדורה: "אני לא נלחם בדת או בחרדים. נפגשתי עם כל רבני העיר, בלי חסידי גור. המו"מ עם ליצמן הופסק כי דרש דרישות שלא יכולתי לעמוד בהם. אני לא מדיר חרדים".

דווקא ח"כ טלי פלוסקוב, ראש עיריית ערד לשעבר היגנה על החרדים ואמרה כי "החילונים בעיר נגד גור, ובעיני זה לא לגיטימי. בתקופתי הם היו בקואליציה. צריך להתנהג אחרת עם החרדים ולעבוד איתם ביחד. לילדיהם מגיע מה שמגיע לכולם. צריך לשנות את האווירה בעיר".

כך גם הבלוגר החילוני אסף זוהר מערד שעלה למהדורה ואמר: "בן חמו נבחר על כנפי שנאת חרדים טהורה שלא היתה בישראל. חברי 'יש עתיד' ובהם יו"ר המטה בערד משתתפים אישית בפעולות האלימות נגד החרדים. ראש העיר צובר הון פוליטי מהמלחמה נגד החרדים".

ואילו העיתונאי מנחם גשייד סיפר כי "סבלם של חסידי גור בערד לא סוקר אף פעם בהמודיע – עד שזה הגיע לקו אדום: חילול שבת בבית כנסת. לא יתכן שימנעו מאיתנו להתגורר שם. מעולם לא צעקנו 'שבת' לחילונים. ראש העיר שלא מצליח לקדם את העיר חושב להיבנות על שנאת חרדים. את תסכוליו הוא מוציא על חסידי גור שמגיעים ליישב את הנגב. הם לא באו להשתלט על ערד"



18 תגובות

מיין תגובות
  1. 18

    חסידי חבד לא התבישו להצביע לראש העיר למרות הקמפיין האנטשימי שלו ,עם כל הכבוד לחבד שמונה אולי 40 משפחות גור מונה למעלה מ900 משפחות מגיע לגור גנים שטיבלאך ותקציבים ,קל להאשים את גור בכל הצרות בערד ,גור לא פריראית של אף אחד ומטבע הדברים היא משיבה מלחמה שערה ,ראש העיר משתמש בחבד כחרדי המחמד שלו ,וחבד למרבה הבושה משתפים איתו פעולה ,ומדובר בראש עיר אנטשימי למהדרין שונא דתיים במוצהר ! וזו לא הפעם הראשונה שחבד חוברת לשונאי דת והכל באיצטלא של קירוב ,לא לזה התכוון הרבי !!!!!! חבד איבדה את הכיוון !!!!!!!!!!!!

  2. 17

    שיהיה ברור היטב לחסידי חבד ! גור לא פריראית של אף אחד ! ראש העיר ערד הכריז על גור מלחמה ,ובמלחמה כמו במלחמה גור משיבה מלחמה שערה ! חבד בערד למרבה החרפה חברו לראש העיר אדם אנטשימי למהדרין ! גור לא מקבלת שקל מהעיריה על כל דבר היא צריכה לנהל מלחמת עולם ,ראש העיר משתמש בחבד להראות כאילו אין לו בעיה עם דתיים , וחבד למרבה הצער מספקים לו את זה , חבד איבדה את הכיוון לא רק בערד ,לא הפעם הראשונה שהיא מחניפה לשונאי דת והכל באיצטלא של קירוב, גם בממשלה הקודמת שלפיד היה מוחרם הם הזמינו אותו , סורי לא לזה הרבי התכוון!!!!!!!!! התשובה הניצחת ביותר תהיה כמו שליצמן אמר אני מתכוון לשלוח עוד 500 משפחות על אפו וחמתו של ראש העיר!!!!!!!! ואני מוסיף על אפם וחמתם של חבד !!!!!!

  3. 16

    חבד צריכה לעשות חשבון נפש נוקב ,פשוט בושה וחרפה איך שהם מחניפים לראש העיר ,אדם אנטשימי .גור על כל דבר צריכה להיאבק ,אין לה גנים. שטיבלאך וההקיימים צרים מלהכיל ,בעוד לחבד יש5 בתי כנסת שוממים ברובם וסגורים מרבית היום ,גור לא פריראית ובמלחמה כמו במלחמה היא משיבה מלחמה שערה ,הטענות של חבד נגד גור שגור השתלטה באלימות על בית הכנסת ממוחזרות מלפני 6 5 שנים, גורים שנכנסו לביהכנס הגדול הותקפו , והם הגיבו כמו שכל אחד היה מגיב , והיה מי שהגיב קצת באלימות ,מכאן ועד להפוך את חסידי גור לחבורת בריונים הדרך ארוכה ,הלוואי שבמקומות אחרים תהיה את הערבות ההדדית ואת היקפי העזרה לזולת כמו בגור,

    1. תשאל את את שהשתלטו להם

    2. המומ הוכשל לא בגלל שגור דרשו דרישות מוגזמות אלא בגלל יאיר לפיד פטרונו של ראש העיר שמצא הזדמנות לנקום בליצמן ,והורה לראש העיר לפוצץ את המו"מ!

    3. חבל על הזמן של כולם של ראש העיר ושל חבד ,אינני חסיד גור אבל לדעתי המאבק שלהם אבוד מראש ,גור יודעת להילחם ואם הם סימנו את ערד אז חבל על הזמן של כולם ,
      ב זה לא נכון שגור מונעת מאחרים לקנות דירות בערד ידוע לי על אחד מהאדמורים שרכש וילה בערד למנוחה ואף מעט מחסידיו רכשו ואיש לא הפריע להם ,מה שכן בערד שורר מחסור בדירות ,ואין בניה חדשה ,יש בגור רשימה ארוכה של משפחות שרוצות לעבור לערד ואין דירות ,אז מטבע הדברים כשמתפנה דירה, גור קופצת ראשונה ,

  4. 15

    חבל שחב"ד הארצית מתלכלים שוב בגלל חב"ד המקומית. בכביש של החיים תהיה חכם. אל תהיה צודק. ובפרט כאשר אתה גם לא חכם וגם לא צודק. הרי אתם רוצים הכרה והשפעה לא רק אצל החילונים אלא גם אצל החרדים. למשל, במצב כזה איך תראה התהלוכה של ל"ג בעומר בבני ברק או בריכוזי החרדים האחרים?

    1. לפני לג בעומר, יש להחרים את יריד החסידות של חבד

  5. 14

    פתאום כשזה פוגע בבטן הרכה, ליצמן נזעק להגן על ציבור חרדי ולא על סופגניות ולא על הפופולאריות שלו
    אצל חילונים, מדובר באגואיזם ממדרגה ראשונה , לא אכפת לליצמן ש מוסדות חינוך חרדים מתוקצבים פחות מ-10% מהסל של הרשמי
    כי הרי את גור העבירו לחינוך העצמאי, ומצדו שבויז'ניץ או כתב סופר למשל שיחנקו(לפי מיטב הסלוגן הידוע של גור "ובגויים לא יתחשב"), אחרי זה כשהוא בצרות הוא פתאום נזעק לגדולי ישראל כמו הגראי"ל שטיינמן
    הנה התחשיב לתשומת לב ליצמן:

    חישוב לצורך דרישת השוואת תקצוב שעות הוראה ורכיבי שכר למוכש"ר החרדי לשיעור 75%

    בדיון בתקצוב שעות הוראה בחינוך יש להבחין בין שני מרכיבים: מספר שעות ההוראה הניתנות ועלות כל שעת הוראה
    בשתי מרכיבים אלו קיים פער של עשרות אחוזים
    בנוסף ישנם רכיבי שכר נלווים לשעות הוראה שחלק משמעותי מהם לא מתוקצבים או מתוקצבים בחסר למוסדות המוכש"ר .

    בנייר עמדה של משרד רו"ח מישו"ר חשבות שהוגש לכנסת, לצורך בדיקת הפערים בין מוסדות חרדים למוסדות הרשמיים נערך חישוב באחוזים של שיעור תקציב בפועל למוסדות חינוך במגזר החרדים ובו שקלול של מכלול רכיבים אלו בצירוף חישוב תקצוב מינהל ומינהל פדגוגי והצטיידות המשומים למוסדות הרשמי בלבד.
    הבדיקה התבססה כל בסיס נתונים תקציביים של 2011
    לפי העולה מבדיקת משרד רו"ח מישו"ר חשבות עולה כי תקצוב תלמיד מוכש"ר (שיעור חוק 75%) מתוקצב בפועל בשיעור 30% בלבד מסל תקצוב תלמידי החינוך הרשמי.
    (במסמך האמור הובהר על ידי משר רו"ח שיקוביצקי כי בפועל קיימים פערים נוספים שלא נכללו בחישוב בנוגע לרכיבים תקציביים כגון: רשויות מקומיות, תקציבי בינוי ותפעול )

    על פי מסמך של מרכז המחקר המידע של הכנסת בעריכת אתי וייסבלאי,
    עלויות שעת ההוראה הממוצעת משקפות, משנת הלימודים תשע"ג ואילך, את הגידול בשכר המורים בעקבות הסכם "אופק חדש", החל כיום בכל בתי-הספר היסודיים בחינוך הרשמי. בעקבות זאת, עלות שעת ההוראה הממוצעת של מורים בבתי-ספר יסודיים בחינוך הרשמי גדלה בכ- 37% בשנים תשע"ב–תשע"ג. לעומת שנת 2011 (בה רפורמת אופק חדש פעלה באופן חלקי ) שנה עליה התבסס חישוב של משרד רו"ח מישו"ר חשבות
    בהתאם לכך יש להוסיף לחישוב הפרשי האחוזים את הגידול בשעות הוראה שהתווסף (כאמור תוספת 37%, ולפיכך עולה כי תקצוב תלמיד מוכש"ר (שיעור חוק 75%) מתוקצב בפועל בפחות משיעור 20% מסל תקצוב תלמידי החינוך הרשמי.
    להשלמת חישוב ומדידת הפערים יש להוסיף:
    תקציב שירותי היקף(תוקצב בשנת 2014 – בסך -6 מיליארד ₪ שזהו שיעור 50% מעלות התקצוב השוטף של חינוך יסודי שחושב על ידי מישו"ר חשבות) – תקציב סיוע בתחזוקת ביה"ס (שרתים, מזכירים, סייעות טיפוליות, אבטחת מוסדות חינוך, לבורנטים, ספרנים, עובדי אחזקה, אחראי ציוד ועובדי סיוע), כולל גם הסעות, שיפוצים ופיתוח. (מצו"ב בקובץ מסמך החתום ע"י מירי כהן מנהלת תחום עלויות ותקציב חינוך מוניציפלי בנושא השתתפות משרד החינוך בתקציב הרשויות המקומיות והבעלויות לשנת התשע"ז, ובו פורט בעמוד מס' 60 אופן חישוב תקציב שירותי ההיקף) מערך שירותי העזר כולל שירותי היקף כוללים שאינם שירותי חינוך, אך נחוצים לתפעול שוטף ויעיל של המערכת.
    כן יש להוסיף,
    תוספת תקצוב משלימה – חינוך בלתי פורמאלי הניתן במשותף על ידי משרד החינוך והמשרד לשוויון חברתי ומשרדי ממשלה אחרים, ובהם המשרד לביטחון פנים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, המשרד לקליטת העלייה, משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות מעורבים במימון ובפיתוח של תוכניות שונות בחינוך הבלתי פורמלי. מעורבות זו היא בהתאם לתפקידו של כל משרד, למטרות שהגדיר לעצמו,
    לאוכלוסיות שהוא מטפל בהן וליכולת הביצוע והמימון שלו. (תקצוב משרד החינוך לחינוך היסודי הרשמי ברכיב זה מוערך על ידינו בשיעור כ- 5% תקצוב ביחס לשיעור התקצוב השוטף של החינוך הרשמי )
    שקלול הפערים באחוזים בהתחשב ברכיבים האמורים מפחית את שיעור תקצוב תלמידי מוכש"ר חרדים לכפחות מ- 10% תקצוב!
    אם נוסיף לחשבון זה, את היעדר תקצוב מוסדות המוכש"ר על פי רוב מצד הרשויות המוציפאליות
    ועוד אם נוסיף היעדר התיחסות בתקצוב חינוך המוכש"ר החרדי לרזרבות תקציביות שמעביר משרד האוצר פעמים רבות לקראת סוף שנת כספים – מהם החינוך המוכש"ר מעולם לא קיבל מזה מאומה!
    נמצא כי שעור תקצוב תלמידי המוכש"ר החרדי לאחוזים מזעריים ביותר,על גבול אחוזים בודדים!

    1. למה כל כך קצר לא יכלת יותר להרחיב…

      1. הוא ניסה להכניס לפחות 10 פעמים מישו"ר……….

    2. מידה כנגד מידה!

      המוסדות לא משלמים לצוות הגנים את שכרם, ומעבירים להם פחות משכר המינימום, למרות שהם מתוקצבים בכ-700 ש"ח לילד X 28 ילדים = 21,000~ לחודש.
      די והותר לשלם לעובדות את שכרן המלא, להוצאות הגן ולעודף למנהלים.

  6. 13

    למגיב שטוען: "הלוואי שבמקומות אחרים תהיה את הערבות ההדדית ואת היקפי העזרה לזולת כמו בגור"
    גם חסידה עושה חסד – אבל רק עם חברותיה, זו הנקודה וזו הבעיה
    (כמובן בלי בכללות, אני מכיר באופן אישי חסידי גור מקסימים שנותנים הרבה לזולת ולאו דווקא מאנ"ש, אבל אי אפשר להתחמק מהתופעה כתופעה, זה גם ההסבר למה ליצמן לא מתעניין במצוקות של כלל הציבור החרדי וחובר לבנט ודואג לו על חשבון שאר הציבור החרדי, ממש כמו שטוענים לגבי חב"ד בערד)

  7. 12

    יש לי דבר אחד לומר על זה: שקרשקר ושקר ואם תרצו-!

  8. 11

    כל המושג חסידות, אנ"ש, זה מושג פסול האדמור שלי צדיק ושל השני רשע זה המושגים של הרבה חסידים היום והתוצאות בשטח

  9. 10

    נמאס מהבריונות החרדית של השתלטות על שטחים ושאיפה לנהל אוטונומיה עצמית בערים חילוניות וגם בערים חרדיות
    מספיק ללכת שולל אחרי פרופוגנדה ופופוליזם זול
    יש ביריונות בחברה החרדית ובחסידות הנ"ל!! מה עם הבית כנסת שהם השתלטו עליו?? והפכו אותו לשטיבל??
    לגנוב שטחי ציבור ושטחים משותפים ופרטיים בשביל לפתוח כוללים בתי כנסת וגני ילדים
    נמאס מהדרך שמכתיבים החרדים למיניהם במיוחד שבאים לתוך עיר חילונית ….

  10. 9

    עם כל הכבוד והערכה לחסידות גור המפוארת אי אפשר לשים בצד את כל ההשתלטויות שלהם ולא רק בערד
    יש להם בעייה של התנהלות לא רק עם ראש העיר בערד אלא בכל עיר בה הם נמצאים
    כח הזרוע אצלם משמש ככלי ביצוע ראשון במעלה ולא רק בערד סובלים מזה
    אין ספק שכאשר זה מגיע לחילול הקודש של בית הכנסת בשבת קודש יש למחות על כך אך אי אפשר להתעלם מההתנהלות הגסה שלהם